Loutkový animovaný videoklip k písničce “Roboti” plzeňské kapely Garyho Hausbót. Příběh vypráví o Robotovi, který se v rušném městě uspěchaných robotů zamiluje do Robotky. Ve městě, kde je láska zakázaná a vládne zde zlý robotí generál, který se společně se svými duplicitními roboty – policisty snaží robota s robotkou chytit a zničit tak jejich lásku. A jak praví píseň: ”Přestaňte být roboty!”

Je to opravdu srdcový projekt… Byla to má úplně první zkušenost s loutkovou animací, vše bylo pro mě nové a já se to musel v průběhu učit. U dalších projektů se určité fáze vývoje staly rutinou, což jsem v případě Robotů neměl a vše mě maximálně naplňovalo.

Tvořil jsem chronologicky a nakonec to trvalo rok. Bylo to neskutečné množství práce, ale já si to moc užíval. Film je o svobodě a také práce na něm byla neskutečně svobodná. Svoboda je obecně mé oblíbené téma. Myslím, že to je pro mě jedna z nejdůležitějších věcí. Možná ta vůbec nejdůležitější. Nemyslím tím vyloženě životní svobodu, ale tu mentální. Mít otevřenou mysl, kreativitu a imaginaci. Přestože by se zdála neohrožená, je velice křehká. Největšími soky jsou veškerá zajetá pravidla konzumní společnosti, osobní zaujatost, emoční nevyrovnanost, nedostatek času na vnímání současného okamžiku… Člověk si to v šíleném toku času, okolních událostí a dějů často neuvědomuje a najednou se ocitne v životním situaci, kterou si vytvořil on sám ve své hlavě a není mu to příjemné.

Sequence 01.00_00_04_07.Still004

Na výrobu prostředí používám všemožné kombinace materiálů. Z největší části kartony, lepenky, papíry, dřevo, sádru. Tvorba prostředí je nejdelší proces během tvorby klipu. Některé prostředí vyrábím i několik měsíců. 

Zde můžete vidět proces výroby prostředí tramvaje:

Hlavní dvě loutky (Robota a robotky) mají v sobě speciální kostru pro loutky na animace. Vedlejší loutky mají kostru z drátů. Hlavy i těla některých loutek modeluji ze samotvrdnoucí hmoty a po vyschnutí je maluji akrylovými barvami. Ruce a nohy jsou vytvořené pomocí vylévání latexu do sádrové formy v několika vrstvách. Na jednu ruku/nohu musím vylít deset vrstev latexu. Což je nejdelší proces během tvorby loutky.

 

Zde můžete vidět proces výroby vedlejší loutky do tramvaje:

Pokud musí být prostředí ještě dotvářeno v počítači. Vytvářím 3D kompozice z nafocených reálných modelů v programu Adobe After Effects, kde dodělávám i ostatní simulace světla, kouře, pohyby, barevné filtry, atd.

 

 

Pokud vás zajímají nejaktuálnější aktualizace tohoto projektu, doporučuji sledovat můj instagram, kde o novinkách často informuji.